De combinatie tussen Progressief Rhenen en Groenlinks is in 2006 opgericht na de acties voor het behoud van het karakteristieke centrum van Rhenen. Het werd tijd voor nieuwe politiek, waarbij de burgers meer zeggenschap zouden krijgen over hun eigen stad. Wij hebben in Rhenen sinds 2006 een progressieve stem kunnen laten horen in onze raad.

Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 zijn we met een gezamenlijke lijst gekomen, om zo een vervolg te geven aan de behaalde successen van de afgelopen jaren. Er was soms verwarring over de naam en identiteit van de partijen die achter de gemeenschappelijke lijst zitten, daarom voeren we nu de naam: Progressief Rhenen / Groenlinks, Lijst 3

Vóór #Duurzaam en #Sociaal, vóór behoud van #Cultuur en #Groen én #Vernieuwend voor onze aller toekomst. De standpunten van Progressief Rhenen / GroenLinks staan in het verkiezingsprogramma 2022-2026 die je hieronder kunt downloaden.

Onze standpunten uitgelicht in korte video's!